کشف بقایای یک انسان به همراه انگشتر یشم درون یک ظرف بزرگ در مکزیک

به گزارش دوست بلاگ، ایسنا/ براساس اخبار بدست آمده، کشف بقایای یک انسان به همراه انگشتر یشم درون یک ظرف بزرگ در مکزیک صورت گرفت.

کشف بقایای یک انسان به همراه انگشتر یشم درون یک ظرف بزرگ در مکزیک

باستان شناسانی که در منطقه ال تیگر واقع در مکزیک مشغول کاوش بودند، اسکلت یک جوان مایایی را به همراه یک حلقه بزرگ یشم کشف کردند.

مؤسسه ملی مردم شناسی و تاریخ مکزیک (INAH) گزارش داد که این اکتشاف در جریان جدیدترین پروژه های کاوشی در شهر ال تیگر متعلق به تمدن مایاها که در استان کامپچه واقع است، اجرا شده است. ال تیگر نخستین بار در فاصله 600 تا 300 پیش از میلاد بود که به عنوان سکونتگاه مایاها شکل گرفت و تا 1557 میلادی نیز به عنوان سکونتگاه باقی ماند.

ال تیگر که به عنوان مرکز سیاسی استان آکالان در نظر گرفته میشد، بیشتر به خاطر فعالیت تجاری اش و به عنوان یک مرکز تشریفاتی مشهور بود. در اینجا بود که فاتح اسپانیایی هرنان کورتس دستور کشتار Cuauhtémoc آخرین فرمانروای آزاد امپراتوری آزتک را صادر کرد.

به گفته دیگو پریتو هرناندز مدیر کل مؤسسه ملی مردم شناسی و تاریخ (INAH) یک حلقه یشم در داخل یک ظرف مقدس واقع در غرب معبد هرمی اصلی ال تیگر پیدا شده است. گمان می رود این حلقه به فرد جوانی تعلق داشته که در دوره کلاسیک متأخر (600 تا 800 پس از میلاد) دفن شده است.

یشم به علت رنگ سبز پرانرژی اش در آمریکای میانه پیشاکلمبی از اهمیت فرهنگی و نمادین زیادی در میان خانواده های اشراف زاده مایا، آزتک و اولمک برخوردار بود.

در سراسر آمریکای باستان یشم اهمیت مذهبی و معنوی زیادی داشت و در مراسم های تشریفاتی به عنوان نمادی از خورشید، باد، زندگی و مرگ مورد استفاده قرار میگرفت.

اسکلتی که اخیرا در این محوطه باستان شناسی کشف شده است با سایر اکتشافات اخیر این منطقه فرق دارد؛ چرا که به نظر می رسد بخشی از یک پیشکش باشد که در ظرفی بزرگ قرار داده شده و از کاسه های سرامیکی برای درپوش آن استفاده شده است. بقایای این انسان در حالت خمیده در کنار حلقه یشمی سالمی پیدا شد و کارشناسان تخمین می زنند که این ظرف در دوره کلاسیک متأخر ساخته شده و در آن موقع ال تیگر به اوج قدرت منطقه ای رسیده بود.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 18608

به "کشف بقایای یک انسان به همراه انگشتر یشم درون یک ظرف بزرگ در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک انسان به همراه انگشتر یشم درون یک ظرف بزرگ در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید