چالش های طرح تاپ وزارت صنعت آنالیز شد، 72 درصد از شرکت ها در سامانه تاپ خصوصی هستند

به گزارش دوست بلاگ، دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 72 درصد از شرکت هایی که در سامانه تاپ وزارت صنعت ثبت نام نموده اند از بخش خصوصی هستند.

چالش های طرح تاپ وزارت صنعت آنالیز شد، 72 درصد از شرکت ها در سامانه تاپ خصوصی هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مسعود برومند دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه فوق العاده این شورا، گفت: این جلسه آنالیز شرایط اجرای طرح تاپ از سوی وزارت صمت بود که چه کارهایی اجرا شده است، مسائل طرح چیست و چه پشتیبانی هایی مورد احتیاج است.

وی ادامه داد: در این جلسه، طرح ارایه شد و زحمت زیادی برای ایجاد یک سامانه عرضه و تقاضا کشیده شده است.

برومند توضیح داد: حدود 72 درصد از شرکت هایی که در این سامانه ثبت نام نموده اند از بخش خصوصی هستند. در چند حوزه که بحث استفاده اساتید به عنوان فرصت مطالعاتی در صنعت و جامعه است کار خوب پیش رفته است. در بخش استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی هم با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح کار خوب جلو رفته است. اما در زمینه پشتیبانی از طرح های تحقیق و توسعه که شرکت ها در سامانه ثبت نموده بودند، به نظر می رسید به دلیل نداشتن پشتوانه اقتصادی احتیاجمند حمایت سایر بخش های کشور هستند.

چالش های طرح تاپ وزارت صنعت آنالیز شد

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: پس از آنالیز و ارایه گزارش از دانشگاه های عظیم درخواست شد که برای ترغیب اعضای هیات علمی خود به انجام بعضی پروژه های دانشجویی مذاکراتی را در جمع روسای دانشگاه برتر کشور صورت بگیرد تا از این ظرفیت استفاده گردد. همچنین مقرر شد که امکان ارایه اعتبار به این طرح ها توسط سازمان برنامه و بودجه هم آنالیز گردد.

وی توضیح داد: همچنین مقرر شد که وزارت صمت امکان تخصیص اعتبار به این طرح ها از محل اعتبارات سازمان گسترش و صنایع معدنی ایران را آنالیز کند و همچنین یک بار دیگر، طرح هایی که در این سامانه ثبت شده را آنالیز کند که اگر چندین طرح در حوزه های یکسان تعریف شده اند در قالب طرح یک کلان تر جمع آوری شوند.

وی گفت: همچنین برای سال 1400 پیشنهاد شده که درصدی از عوارض واردات کالا به تحقیق و توسعه در شرکت های کوچک و متوسط بخش خصوصی اختصاص یابد که پیشنهادها در این باره جمع بندی خواهد شد و به شورای عالی ارسال می گردد.

انتهای پیغام/

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6215

به "چالش های طرح تاپ وزارت صنعت آنالیز شد، 72 درصد از شرکت ها در سامانه تاپ خصوصی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های طرح تاپ وزارت صنعت آنالیز شد، 72 درصد از شرکت ها در سامانه تاپ خصوصی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید