نبرد شدید در شمال و شرق مأرب و فروپاشی نیروهای ائتلاف سعودی

به گزارش دوست بلاگ، منابع یمنی از نبرد سنگینی که در شمال شرق مأرب میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف سعودی و تروریست های القاعده جریان دارد و پیشروی های نیروهای صنعا خبر دادند.

نبرد شدید در شمال و شرق مأرب و فروپاشی نیروهای ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از البوابه، منابع یمنی از عملیات گسترده نیروهای صنعا در حومه شمال شرقی شهر مأرب خبر دادند و اعلام کردند که نبرد سنگینی میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی و نیروهای ائتلاف سعودی و عوامل آنها در این جبهه جریان دارد.

منابع یمنی به پیشروی نیروهای صنعا از مناطقی که در سنجر و حرمل برآن مسلط شده اند به سوی منطقه العلم الابیض در شرق شهر مأرب اشاره کردند و از درگیری های شدیدی که جریان دارد، خبر دادند.

این منابع از درگیری هایی که در حال حاضر در جبهه های جدافر و وادی نخلا در شمال شهر مأرب جریان دارد خبر دادند و اعلام کردند که اخباری از فروپاشی گسترده نیروهای ائتلاف سعودی و القاعده در این جبهه ها مخابره شده است.

همزمان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یورش گسترده ائتلاف سعودی و القاعده را به سمت صحرای حویشبان درهم شکستند و مناطق جدیدی را در صحرای شرقی استان الجوف از لوث آنها پاکسازی کردند و به سوی دروازه شرقی شهر مأرب حرکت کردند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن بر منطقه قرون عدوان مسلط شده اند.

این در حالی است که منابع یمنی از درهم شکستن یورش جدید و گسترده نیروهای ائتلاف به سمت جبهه العلم الابیض در شمال شهر مأرب خبر دادند.

درگیری داخلی میان عوامل سعودی و امارات وارد مرحله جدیدی می شود

منابع یمنی از آماده شدن نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن برای حمله به نیروهای وابسته به امارات در استان ابین خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که نیروهای وابسته به دولت هادی پس از تسلط بر مناطق در ابین آماده حمله به مواضع شورای انتقالی وابسته به امارات در شهر شقره در استان ابین می شوند.

منابع مذکور به طرح نیروهای دولت دست نشانده سعودی برای حمله به عدن از سمت جاده ساحلی در استان ابین در شرق عدن و از محور طور الباحه در غرب استان لحج واقع در شمال عدن خبر دادند.

این درحالی است که منابع وابسته به شورای انتقالی ساعاتی قبل از تحرکات مشکوک در جبهه طور الباحه از سوی نیروهای حزب الاصلاح خبر داده بود.

دفع حمله ائتلاف سعودی در جبهه تعز

در جبهه تعز هم ارتش و کمیته های مردمی یمن یورش نیروهای ائتلاف سعودی و عوامل آنها را دفع کردند.

نیروهای صنعا حمله به مناطق القشعه و قهبان در جبهه الکدحه در تعز را دفع کردند و نیروهای ائتلاف سعودی نتوانستند کاری از پیش ببرند و شمار زیادی کشته و زخمی دادند.

245 مورد نقض آتش بس در استان الحدیده

منابع یمنی از 245 مورد نقض آتش بس در جبهه الحدیده از سوی متجاوزان و عوامل آنها خبر دادند که شامل ایجاد استحکامات جدید و پروازهای جاسوسی و حملات با توپخانه و دیگر آتشبارها بوده است.

تخریب 9812 اثر باستانی و تاریخی در یمن

مرکز مطالعات تاریخی و باستانی هدهد یمن از ویرانی 9812 اثر تاریخی در یمن طی گذشت شش سال جنگ یمن خبر داد و اعلام کرد که 9750 اثر باستانی و تاریخی و 102 مسجد و مقبره و 9 موزه در حملات متجاوزان ویران شده است.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9662

به "نبرد شدید در شمال و شرق مأرب و فروپاشی نیروهای ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد شدید در شمال و شرق مأرب و فروپاشی نیروهای ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید