مصطفی الکاظمی: گفت وگوی راهبردی با واشنگتن، دروازه بازگشت روال طبیعی به عراقی است خبرنگاران

به گزارش دوست بلاگ، نخست وزیر عراق پس از دور جدید گفت وگوی راهبردی میان واشنگتن و بغداد، طی پستی در توئیتر واکنش نشان داد.

مصطفی الکاظمی: گفت وگوی راهبردی با واشنگتن، دروازه بازگشت روال طبیعی به عراقی است خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پس از برگزاری دور سوم گفت وگوی راهبردی بغداد-آمریکا در روز چهارشنبه (دیروز - 7 آوریل)، امروز (پنج شنبه) طی پستی در توئیتر نوشت که نتایج این دور از گفت وگوی میان آمریکا و عراق دروازه بازگشت عراق به شرایط طبیعی است.

وی نوشت: نتایج سومین دور از گفت وگوی راهبردی، دروازه ای برای بازگرداندن روال طبیعی به عراق و آنچه عراق شایسته آن است، می باشد و این دستاورد خوبیست که باید به ملت صلح دوست خود برای آن تبریک بگوییم.

الکاظمی افزود: مصاحبه راه درست برای حل بحران هاست و ملت ما شایسته آن است که در صلح، امنیت و شکوفایی و نه جنگ و درگیری، سلاح بی ضابطه و ماجراجویی ها زندگی کند.

دور سوم مصاحبه های راهبردی میان واشنگتن و بغداد، شامگاه روز چهارشنبه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

به اعلام وزارت خارجه عراق، حضور نیرو های آمریکایی در این کشور به دادن مشاوره و آموزش محدود خواهد شد و نیرو های خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد. نیرو های خارجی باقی مانده در پایگاه هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. زیرا بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیرو های رزمی (خارجی) در عراق توافق کردند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9688

به "مصطفی الکاظمی: گفت وگوی راهبردی با واشنگتن، دروازه بازگشت روال طبیعی به عراقی است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی الکاظمی: گفت وگوی راهبردی با واشنگتن، دروازه بازگشت روال طبیعی به عراقی است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید