قابلیت پنهان واتساپ نفوذ را غیرممکن می کند

به گزارش دوست بلاگ، دیجیاتو نوشت: اگر کاربر واتس اپ هستید، روش های مختلفی برای حفاظت از اکانتتان پیش روی شما واقع شده است. به زودی قرار است یک روش تازه به این سرویس اضافه شود که از طریق قابلیت Passkey حساب شما را ایمن تر می کند.

قابلیت پنهان واتساپ نفوذ را غیرممکن می کند

Passkey فناوری تازهی است که شرکت های بزرگ دنیا به عنوان جایگزین رمز عبور درحال حرکت به سمت آن هستند. وب سایت WABetaInfo پیروز به کشف منوی تازهی در بخش تنظیمات تازهترین نسخه بتای واتس اپ در اندروید شده است که به Passkey اختصاص دارد. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا برای تأیید هویت خود از اثرانگشت، تشخیص چهره یا قفل صفحه استفاده کنید.

این ویژگی همچنان در دست توسعه قرار گرفته است و متأسفانه هنوز هیچ راهی برای آزمایش آن در دسترس نیست؛ اما احتمالاً زمان زیادی طول نخواهد کشید تا کاربران واتس اپ بتوانند با این فناوری تازه از اکانت خود محافظت کنند و دیگر وابسته به رمزهای عبور قدیمی نباشند.

فناوری Passkey در واتس اپ چیست؟

اگر با Passkey آشنا نیستید، باید به اطلاع شما برسانیم که این سازوکار تلاشی است از سوی شرکت های بزرگ دنیای فناوری برای استفاده از یک سیستم احراز هویت ایمن تر به جای رمز عبور. در این سیستم کاربران می توانند با استفاده از تشخیص چهره یا اثرانگشت وارد اکانت های خود شوند. این فناوری از طریق FIDO ساخته شده که از همکاری اپل، گوگل و مایکروسافت به وجود آمده است.

درصورت استفاده از Passkey، دو کلید رمزنگاری ساخته می گردد که شامل یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی است. کلید خصوصی در دستگاه شما نگه داشته می گردد و کلید عمومی در سرورهای شرکتی که اکانت شما در آن وجود دارد، ذخیره می گردد. زمانی که می خواهید با این استاندارد وارد حساب کاربری خود شوید، سرویس دهنده شما این دو کلید را با هم مقایسه می کند.

پیش تر گوگل این فناوری را به اکانت های خود اضافه کرده بود. اپل نیز دو سال پیش گفته بود که می خواهد Passkey را از طریق فیس آیدی و تاچ آیدی جایگزین رمزهای عبور کند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 18539

به "قابلیت پنهان واتساپ نفوذ را غیرممکن می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت پنهان واتساپ نفوذ را غیرممکن می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید