فناوری کنترل موزیک به وسیله ضربه به سیم

به گزارش دوست بلاگ، در این سیم که I/O Braid نام گرفته، رشته های نازک خازنی و رسانا بافته شده اند و لمس های دست کاربر را از تمام جهات تشخیص می دهند. رشته های فیبر نوری نیز بازخورد بصری را ارائه می نمایند. با اینکه این سیم در حال حاضر در حد یک پروژه تحقیقاتی باقی مانده، گوگل روش های بکارگیری آن در لوازم الکترونیکی را نمایش داده است.

فناوری کنترل موزیک به وسیله ضربه به سیم

به عنوان مثال می توان از I/O Braid برای اضافه کردن دکمه های لمسی به شارژر سیمی گوشی و یا سیم هدفون استفاده کرد و یا لباسی با نوشته های حساس به لمس ساخت که با اتصال به موبایل اجازه کنترل پخش موزیک را به کاربر می دهد.

سیم مورد بحث با اتکا به داده های یادگیری ماشینی توانایی تشخیص لمس های مختلف از جمله سوایپ، ضربه، فشردن با انگشتان، فشردن با کف دست و چرخاندن را دارد.

گوگل می گوید نرم افزار این سیم توانایی تشخیص ژست های حرکتی مختلف با دقتی در حدود 94 درصد را دارد؛ رقمی که امیدوارکننده است ولی برای محصولات الکترونیکی مصرفی کافی نیست. مشکل احتمالی دیگر اینکه در صورت سازگاری این فناوری با هدفون ها احتمال لمس های ناخواسته وجود دارد.

با وجود مسائل یاد شده گوگل می گوید سیم I/O Braid را می توان به عنوان جایگزینی برای دکمه های سنتی در نظر گرفت. این شرکت با انجام آزمایش هایی دریافت که کاربران چرخاندن سیم برای کم و زیاد کردن ولوم را سریع و آسان تر از فشردن دکمه ها توصیف نموده اند.

در حال حاضر تبدیل شدن سیم I/O Braid به محصول تجاری در هاله ای از ابهام واقع شده است، اما می توان امیدوار بود گوگل در آینده ای نه چندان دور در همکاری با کمپانی های تولیدکننده لباس از جمله Levis لباس هایی روانه بازار کند که بتوان به یاری دکمه های لمسی به کار رفته در قسمت آستین پخش موزیک را کنترل کرد.

منبع : دیجیاتو

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: آی تابناک
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6011

به "فناوری کنترل موزیک به وسیله ضربه به سیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری کنترل موزیک به وسیله ضربه به سیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید