شکایت 5 میلیارد دلاری از گوگل کروم به دلیل رصد فعالیت کاربران در مود ناشناس (incognito)

به گزارش دوست بلاگ، محبوب ترین مرورگر وب جهان، گوگل کروم، با یک شکایت 5 میلیارد دلاری در دادگاه روبرو شده است و شرکت گوگل باید به زودی در دادگاه حاضر شود و از خود دفاع کند.

شکایت 5 میلیارد دلاری از گوگل کروم به دلیل رصد فعالیت کاربران در مود ناشناس (incognito)

اخیرا یک قاضی حکم داده است گوگل به شاکیان مرورگر کروم به خاطر رصد فعالیت ها در مود ناشناس (incognito) خسارت پرداخت کند. این کاربران می گوید از حالت incognito برای ناشناس بودن در وب استفاده کردند ولی باز توسط گوگل کروم ردیابی شدند.

این دادخواست در یک دادگاه ایالات متحده مطرح شده است و براساس آن، هنوز گوگل کروم به وب سایت ها اجازه می دهد اطلاعات شخصی کاربران در مود incognito را جمع اوری کنند. در این شکایت که ژوئن 2020 مطرح شده، آمده:

گوگل می داند دوستان شما چه کسانی هستند؛ سرگرمی های شما چیست و دوست دارید چه چیزی بخورید یا چه فیلمی تماشا کنید؛ کجا بروید و چه زمانی خرید کنید. مقصد مورد علاقه شما در تعطیلات کجا است و رنگ مورد علاقه شما چیست. حتی موارد بسیار خصوصی و غیراخلاقی که در اینترنت جست وجو می کنید را می داند. مهم هم نیست که از توصیه های گوگل برای خصوصی نگه داشتن فعالیت های خود پیروی بکنید یا خیر!

به گزارش وب سایت ورج، حداقل 5 میلیارد دلار خسارت برای پرداخت به شاکیان این پرونده در نظر گرفته شده است.

بلومبرگ هم گزارش داد روز جمعه قاضی فدرال امریکا، درخواست شرکت آلفابت (هلدینگ مادر گوگل) برای انصراف از این دادخواست را رد کرده است. این قاضی می گوید: گوگل به کاربران اطلاع نداده است که در حال جمع آوری اطلاعات آن ها حتی در حالت مرورگر خصوصی است.

مود incognito کاربر را در وب نامرئی نمی کند

البته، باید به نکته هم اشاره شود که مود incognito گوگل کروم هرگز طوری طراحی نشده است که کاربر را در وب پنهان و نامرئی کند.

سخنگوی گوگل گفته این شرکت در دادگاه به شدت از خود دفاع خواهد کرد. او می گوید: همان طور که هر بار یک برگه ناشناس جدید باز می کنید؛ به وضوح اعلام کردیم که ممکن است وب سایت ها در طول یک نشست، اطلاعات مربوط به فعالیت شما را جمع آوری کنند. در گوگل کروم معنای مودم incognito فقط این است که اجازه نمی دهد فعالیت های وبگردی آن ها روی دستگاه ذخیره شوند.

همان طور که در تصویر بالا هم تعیین است؛ گوگل کروم به کاربران هشدار می دهد وقتی یک برگه جدید در مود incognito باز می کنید؛ اطلاعات یا فعالیت های وبگردی شما روی دستگاه ذخیره نمی شود اما همچنان ممکن است فعالیت های شما توسط وب سایت باز شده، سرویس دهنده اینترنت یا مدیر شبکه ای که در آن هستید؛ مانند مدیران مدرسه یا محل کار، قابل مشاهده باشند.

این اعلان برای نسخه های مختلف گوگل کروم در iOS، اندروید، ویندوز، لینوکس و مک او اس وجود دارد و همه این پلتفرم ها از مود incognito پشتیبانی می کنند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9701

به "شکایت 5 میلیارد دلاری از گوگل کروم به دلیل رصد فعالیت کاربران در مود ناشناس (incognito)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت 5 میلیارد دلاری از گوگل کروم به دلیل رصد فعالیت کاربران در مود ناشناس (incognito)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید