تحریم ها حریف افزایش تولید صنایع داخلی نشد ، حمایت بانک مرکزی از تولید کنندگان با طرحگام

به گزارش دوست بلاگ، میر معینی گفت: هم اکنون با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران بیشتر تولیدکنندگان داخلی به سمت خود کفایی گام برمی دارند.

تحریم ها حریف افزایش تولید صنایع داخلی نشد ، حمایت بانک مرکزی از تولید کنندگان با طرحگام

میر معینی کارشناس مالی در گفت و گو با خبرنگار ، در خصوص تاثیر تحریم ها بر فرایند خودکفایی تولیدات ملی گفت: هم اکنون با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران بیشتر تولیدکنندگان داخلی به سمت خود کفایی گام برمی دارند.

این کارشناس مالی افزود: به طوری که در چند سال اخیر تولیدکنندگان داخلی توانسته اند در صنایع پزشکی و پتروشیمی فرایند رو به رشدی را پی بگیرند.

اودر ادامه افزود: دولت برای تولیدکنندگان یک سری امکانات و تسهیلاتی را درجهت خودکفایی ملی در نظر گرفته است, اما با توجه به شرایط تحریم کافی نیست.

میر معینی شرح داد: تولیدکنندگان صنایع مختلف در داخل کشور با مسائل کثیری اعم از مواد اولیه, بازار های فروش, تکنولوژی های پیشرفته و غیره روبرو هستند.

میر معینی ادامه داد: مسائل حوزه تولیدی در کشور ما فقط به امور مالی بر نمی گردد, بلکه عوامل تولیدی مثل نیروی انسانی راهم که از مهم ترین مسائل در این بخش به حساب می آید را هم در برمی گیرد.

این کارشناس مالی اظهار کرد: ما در حال حاضر در بعضی از بخش های تولیدی با توجه به شرایط تحریمی که در سطح کشور حاکم است از بازار های جهانی عقب افتاده ایم که می توان در این مورد به سطوح مختلف تکنولوژی اشاره کرد.

او در ادامه تاکید کرد: کشور های توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی های موجود خود توانسته اند اقتصاد بازار های جهانی را در بیشتر کالاهای صنعتی در دست بگیرند.

این کارشناس در ادامه بیان نمود: بانک مرکزی برای رونق تولید در جهت افزایش خودکفایی طرحی را با عنوان گواهی مولد در اختیار تولیدکنندگان گذاشته است که قرار از با منابع اولیه 50 هزار میلیارد تومان به حمایت از نقدینگی واحد های تولیدی بیاید که معتقدیم در صورت اجرای کامل آن تولیدی ها هم پیروز خواهند بود.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3397

به "تحریم ها حریف افزایش تولید صنایع داخلی نشد ، حمایت بانک مرکزی از تولید کنندگان با طرحگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها حریف افزایش تولید صنایع داخلی نشد ، حمایت بانک مرکزی از تولید کنندگان با طرحگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید