برای عزیزی خادم که خشت اول را کَج گذاشته، آقای رئیس! لطفا در باتلاق فرو نروید خبرنگاران

به گزارش دوست بلاگ، یکی از وعده های انتخاباتی عزیزی خادم استفاده از نخبگان و خبرگان فوتبال در امور فدراسیون بود.

برای عزیزی خادم که خشت اول را کَج گذاشته، آقای رئیس! لطفا در باتلاق فرو نروید خبرنگاران

گروه ورزشی خبرنگاران-سیدمهدی محمدیان، پس از نهایی شدن نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال، همگان روی اینکه شهاب الدین عزیزی خادم غیر فوتبالی ترین گزینه است، اتفاق نظر داشتند ولی خود عزیزی خادم و اطرافیانش معتقد بودند او سال ها در فوتبال حضور داشته و با این فضا بیگانه نیست. موفقیت در مدیریت فوتبال، ادبیات و فرمولی خاص دارد و حتی متمول ترین افراد هم در ورود به این رشته پرطرفدار با شکست های سنگین روبرو شده و می شوند که از دم دست ترین نمونه ها می توان به زنوزی، مالک تراکتور اشاره نمود که با حدبیشتر هزینه ها به حداقل موفقیت رسیده است.

عزیزی خادم از همان مناظره ضبط شده در برنامه فوتبال برتر سعی داشت با استفاده از کلمات عامه پسند و لغات انگلیسی مثل Zero Tolerance خودش را مسلط به مسائل فوتبال نشان دهد و وعده های خوش مزه ای می داد که برای زخم های کاری فوتبال ایران، حکم قرص زیرزبانی را داشت. با این اوصاف انتظار می رفت که فدراسیون تحت ریاست عزیزی خادم به دور از بهانه گیری ها و جوسازی ها کار خود را آغاز و ادامه دهد ولی باورهایمان درمورد ساکنین جدید ساختمان خیابان سئول خیلی زود فرو ریخت. مضاف بر جمله گهربار علی کفاشیان که گفته بود رئیس آینده فدراسیون فوتبال کار بسیار سختی دارد و از نظر من او باید در یک باتلاق بدود تمامی اهالی ورزش و فوتبال از مسائل فدراسیون باخبر بودند و از رئیس جدید انتظار داشتند دیگر از قبلی ها و عملکردشان صحبتی به میان نیاورد. با این وجود اما کاسه صبر عزیزی خادم و دوستانش خیلی زودتر از انتظار لبریز شد؛ تا جایی که علی جوادی، سخنگوی فدراسیون درخصوص مطالبات شرکت شستا جمله ای عجیب را به زبان آورد: درگیر مسائلی شدیم که به ما ربطی نداشت!

رفتار عجیب دیگری که طی روزهای گذشته از عزیزی خادم شاهد بودیم، ملاقات با دو سیاستمدار بود؛ ابتدا ظریف، وزیر امور خارجه و سپس با نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی. حتی اگر دلیل این ملاقاتهای سیاسی موضوع سلب میزبانی از ایران باشد، بازهم توجیه مناسبی به شمار نمی رود چراکه می شد این مسائل را با روش های دیگر مثل نامه نگاری یا تماس تلفنی پیگیری کرد. اقداماتی که تا به امروز نتیجه ای جز عکس های یادگاری به همراه نداشته است.

یکی از وعده های انتخاباتی عزیزی خادم استفاده از نخبگان و خبرگان فوتبال در امور فدراسیون بود؛ او پس از کسب آرای لازم برای نشستن روی جایگاه ریاست فدراسیون، به حدی ذوق زده بود که در برنامه فوتبال برتر ضمن بیان جمله کلیشه ای-پوپولیستیِ در فدراسیون به روی امثال علی کریمی باز است گفت: اگر می خواستم رأی بدهم با افتخار به علی کریمی رأی می دادم. با این وجود اما هرچه زمان گذشت همان اسم های تکراری در فدراسیون قبلی و اسامی جدیدی مثل مجتبی خورشیدی را شاهد بودیم که یکی پس از دیگری با حکم آقای رئیس منصوب می شوند. ناگفته نماند که عزیزی خادم در تازه ترین انتصاب، علیرضا امامی فر (ملی پوش اسبق پرسپولیس) را به عنوان رییس مرکز ملی فوتبال برگزیده است.

با همه این تفاسیر عزیزی خادم تا به الان همان راهی را رفته که بیشتر نامزدهای برگزیده در انتخابات سیاسی و غیرسیاسی ایران رفته اند؛ یعنی عمل کردن برخلاف آنچه در انتخابات وعده داده بود. تصمیمات و رفتارهای عزیزی خادم به حدی برای اهالی فوتبال و رسانه ها مقبول نیفتاده که زمزمه استعفای علی جوادی، سخنگوی فدراسیون هم به گوش می رسد و باید دید عملی می گردد یا نه.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9601

به "برای عزیزی خادم که خشت اول را کَج گذاشته، آقای رئیس! لطفا در باتلاق فرو نروید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای عزیزی خادم که خشت اول را کَج گذاشته، آقای رئیس! لطفا در باتلاق فرو نروید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید