الگوی انتقال کرونا خانوادگی است

به گزارش دوست بلاگ، معاون فنی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه الگوی بیماری متفاوت شده است، اضافه نمود: الگوی انتقال ویروس کرونا به سمت خانوادگی رفته و بیشتر افراد، خانوادگی بیمار می شوند.

الگوی انتقال کرونا خانوادگی است

به گزارش خبرنگاران، دکتر مسعود نوروزی در تبادل نظر با ایسنا با اشاره به شرایط ابتلا به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: متاسفانه بعد از سرانجام فصل مسافرت ها با یک فرایند افزایشی در تعداد افراد مبتلا به کرونا و بستری بیماران در استان روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه الگوی بیماری متفاوت شده است، اضافه نمود: الگوی انتقال ویروس کرونا به سمت خانوادگی رفته و بیشتر افراد، خانوادگی بیمار می شوند؛ به گونه ای که در فرایند توضیح حال گیری، بیمار پیشینه ای از شرکت در میهمانی و دورهمی و عروسی را دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش دو برابری بستری های کرونایی در سطح بیمارستان های استان نسبت به دو ماه اخیر، اظهار داشت: مردم ایران و گیلانی ها بسیار خانواده دوست و اهل صله رحم هستند و در آستانه شب یلدا قرار داریم.

نوروزی، با تاکید بر اینکه باید تا قطع کامل زنجیره کرونا از برگزاری شب یلدا خودداری کرد، ادامه داد: مردم اگر واقعا دوستدار خانواده خود به ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هستند، دورهمی شب یلدا را برگزار نکنند، زیرا افراد دارای کهولت سن بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. در واقع فرد ناقل در مهمانی ها و دورهمی ها می تواند بیماری را به افراد آسیب پذیر انتقال دهد.

وی اضافه نمود: سال جاری شب یلدا را در خانه های خود بگذرانید و دل ها را به هم نزدیک کنید؛ نه جسم ها را تا شاهد افزایش بیش از پیش آمار مبتلایان نباشیم.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8161

به "الگوی انتقال کرونا خانوادگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی انتقال کرونا خانوادگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید