اعلام دو شماره تلفن برای دریافت گزارش های مردمی از وقوع تخلف های احتمالی در جنگل ها

به گزارش دوست بلاگ، مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به نکاتی برای حضور در طبیعت طی ایام نوروز گفت: سامانه های 1504 و 139 آماده دریافت گزارش های مردمی از وقوع تخلف های احتمالی یا وقوع آتش در عرصه های منابع طبیعی است.

اعلام دو شماره تلفن برای دریافت گزارش های مردمی از وقوع تخلف های احتمالی در جنگل ها

حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه براساس توصیه های وزارت بهداشت ضروری است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، طی ایام نوروز در خانه بمانیم و از حضور در فضاهای شلوغ خودداری کنیم، اظهار کرد: به هرحال اگر طی این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی به فضاهای باز در طبیعت مراجعه کردیم باید چندین نکته مهم را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: رها کردن زباله در طبیعت نه تنها به لحاظ بصری سبب برهم خوردن فضای زیبای طبیعت می گردد بلکه بعضی از این زباله ها ازجمله شیشه های رها شده سبب وقوع آتش در جنگل ها می گردد علاوه بر آن حیات موجودات زنده در طبیعت را تهدید می نماید.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید از شاخه های سبز و زنده درختان برای روشن کردن آتش استفاده گردد، اظهارکرد: به طورکلی بهتر است که به هیچ عنوان در جنگل ها اقدام به روشن کردن آتش نکنیم. اگر بنا برضرورت این کار را انجام دادیم حتما پیش از ترک محل مطمئن شویم که آتش خاموش شده است.

میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی اوقات گردشگران در عرصه های طبیعی اقدام به برداشت بی رویه از گیاهان دارویی کشت شده می نمایند، گفت: برداشت گیاهان دارویی احتیاج به آموزش و اطلاعات خاصی دارد. متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می کنیم که گردشگران گیاه دارویی را از ریشه کنده و آن را از بین برده اند.

به گفته وی پرتاب ته سیگارهایی که به طور کامل خاموش نشده اند در طبیعت می تواند سبب وقوع آتش گردد. از این رو توصیه می گردد که از این کار پرهیز گردد.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه تا به امروز 80 هزار نفر از سراسر کشور در سامانه همیار طبیعت ثبت نام نموده اند، اظهار کرد: امیدواریم روزبه روز به تعداد همیاران طبیعت افزوده گردد و این افراد در امر فرهنگسازی به ما یاری نمایند.

میرزایی در انتها گفت: سامانه های 1504 و 139 آماده دریافت گزارش های مردمی از وقوع تخلف های احتمالی یا وقوع آتش در عرصه های منابع طبیعی است.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9297

به "اعلام دو شماره تلفن برای دریافت گزارش های مردمی از وقوع تخلف های احتمالی در جنگل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام دو شماره تلفن برای دریافت گزارش های مردمی از وقوع تخلف های احتمالی در جنگل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید