ادعای وال استریت درباره ورودتجهیزات جدیدبه تاسیسات هسته ای اصفهان

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، خبرنگار وال استریت ژورنال مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام این آژانس گزارشی را درباره اقدام ایران در وارد کردن تجهیزات جدید به تأسیسات هسته ای اصفهان و شروع کار فراوری اورانیوم فلزی ارائه نموده است.

ادعای وال استریت درباره ورودتجهیزات جدیدبه تاسیسات هسته ای اصفهان

لارنس نورمن روز چهارشنبه در توئیتی مدعی شد که بر اساس گزارش آژانس، مواد فراوریشده توسط ایران، اورانیوم فلزی طبیعی است که تهران می گوید از آن برای اهداف تحقیقاتی استفاده می نماید.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، روز 24 دی ماه گذشته گفت: فعالیت تحقیق و توسعه برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، شروع شد.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل آژانس امروز با انتشار گزارشی، موضوع را به اطلاع کشورهای عضو رسانید، گفت: این فعالیت در سه مرحله انجام می گردد و در مرحله اول آن، اورانیوم فلزی با استفاده از اورانیوم طبیعی فراوری می گردد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه برنامه ایران از دو سال قبل به اطلاع آژانس رسیده است، گفت: این اقدام، از لحاظ فنی ایران را در ردیف کشورهای پیشرو در فراوری سوخت های جدید قرار خواهد داد.

وی همچنین اضافه کرد: تمامی این مراحل به اطلاع آژانس رسیده و می رسد و بازرسان آژانس نیز سه روز قبل، از کارخانه فراوری صفحه سوخت بازدید کردند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9179

به "ادعای وال استریت درباره ورودتجهیزات جدیدبه تاسیسات هسته ای اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای وال استریت درباره ورودتجهیزات جدیدبه تاسیسات هسته ای اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید