شروع تست بالینی انسانی واکسن کوو پارس موسسه رازی از فردا

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در آئین بهره برداری از 8 بازار جدید میوه و تره بار و افتتاح ساختمان مدیریت متمرکز ستادی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به شروع تست بالینی واکسن کوو پارس مؤسسه رازی اظهارداشت: واکسن ایرانی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان واکسن فراوری داخل آزمایشات بالینی خود را شروع نموده است و فردا مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی تست بالینی فاز یک و دو واکسن کوو پارس را به صورت همزمان شروع خواهد نمود.

شروع تست بالینی انسانی واکسن کوو پارس موسسه رازی از فردا

وی اضافه نمود: پلتفرم این واکسن از پیشرفته ترین پلتفرم های جهان بوده و بخشی از تکنولوژی آن استنشاقی است.

خاوازی با اشاره به افزایش فراوری محصولات کشاورزی در سال 99 اعلام کرد: میزان فراوری محصولات کشاورزی از 125 میلیون تن عبور نموده و به 130 میلیون تن رسیده است.

وی با بیان این که در بخش باغبانی هیچ مسئله ای در تأمین میوه نداریم، مطرح نمود: در کشور مازاد فراوری پیاز، سیب زمینی و میوه داریم و در زراعت به جز دانه های روغنی در محصولات دیگر به خودکفایی خواهیم رسید.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز 16 میلیون تن محصولات پروتئینی در کشور فراوری می گردد.

وی با اشاره به این که بخش کشاورزی فراوری محور شده است، اذعان کرد: برای تحول، رویکرد ما کشاورزی مبتنی بر بازار است، زنجیره ارزش یعنی پیش از کاشت توسط کشاورز تا رسیدن به سفره، حلقه ها در نظر گرفته شده باشد و کشاورز سهم خود را در خرید ببیند.

خاوازی توضیح داد: امروز سهم کشاورزان در کشور ما هنوز کمرنگ است، در حالی که در بسیاری از کشورها سهم کشاورز به 50 درصد رسیده است.

وی اضافه نمود: جهان به سمت کشاورزی قراردادی پیش می رود و ما امیدواریم بتوانیم کشاورزی کشور را به این سمت سوق دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ما جزو کشورهایی هستیم که سلامت ترین محصولات را فراوری می کنیم، اعلام کرد: استفاده کشاورزان ایران از کود شیمیایی یک سوم و از سم و آفت کش یک ششم نسبت به میانگین جهانی است و محصولات ما از نظر باقی مانده آفت کش ها سلامتی بالایی دارد.

وی مطرح نمود: سازمان میادین پناهگاه اقشار آسیب پذیر جامعه است و باید یاری کنیم میوه و تره بار به وفور وارد میادین کشور گردد تا به دست مصرف کننده برسد.

خاوازی با اشاره به این که باید علاوه بر مصرف کننده صندلی فراوری کننده را هم در نظر بگیریم، تأکید کرد: اگر به فراوریکنندگان در میادین میوه و تره بار غرفه اختصاص یابد، این فراوریکنندگان می توانند محصولات خود را بی واسطه به فروش برسانند و از این قشر حمایت می گردد.

وی اضافه نمود: وافر بودن میادین در برابر محصولات مازاد مانند بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی و … می تواند به کشاورزان یاری کند.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با عنایت مسئولان و دستگاه های ذی ربط، بارانداز عظیم محصولات پروتئینی در شرق، جنوب شرق و غرب تهران، در قالب تفاهم نامه راه اندازی گردد تا بتوانیم این محصولات را در بین مردم استان تهران عرضه کنیم.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9106

به "شروع تست بالینی انسانی واکسن کوو پارس موسسه رازی از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تست بالینی انسانی واکسن کوو پارس موسسه رازی از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید